سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جرم گیری دندان لمینت شده چگونه است +همه چیز در مورد لمینت

قبل از اقدام به لمینت دندان چیکار کنیم

    نظر

پرطرفدار ترین روش دندانپزشکی  و یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای بهبود ظاهر دندان ها لمینت ها هستند. ونیرها یک وسیله  ساخته شده از مواد نازک هستند که لبخندی طبیعی ایجاد می کنند. این عمل با برداشتن مقداری مینای دندان و بعد قرار دادن روکش‌ها استارت میخورد. رنگ، شکل و اندازه دندان ها را می توان به راحتی با چسب مخصوص که در این تکنیک استفاده می شود قرار داده میشود اگر به دنبال روکش دندان با کیفیت بالا اما کم هزینه هستید، ونیرها  بهترین گزینه هستند.  این ماده ضخیم‌تر از انواع دیگر روکش‌ها است، باید مقدار بیشتری از دندان طبیعی شما برداشته شود تا آن ضخامت را در خود جای دهد مزیت روکش های این است که هر آزمایشگاهی می تواند آنها را به اسانی ایجاد بفرمایید و با مراقبت درست و اصولیمی تواند دو دهه یا بیشتر دوام بیاورد و برای شما کار کند. 

 

لمینت کامپوزیت رزین به دلیل هزینه کم این روزها گزینه اول هستند :

ایاصلاح لبخند با ونیرهای کامپوزیت، به طور متوسط برای هر دندان هزنیه کمتری خواهد داشت. مزیت دیگر این گزینه این است که می توان روکش ها را در مطب به سرعت ساخت که به شما امکان می دهد درمان در یک روز کامل شود. هنگامی که توسط یک دندانپزشک کار بلد انجام می شود، رزین به درستی پولیش داده میشود تا ظاهری طبیعی و دندان مانند به شما بدهد. درمان کامپوزیت ونیر کمتر تهاجمی و معمولا سریعتر از روشی است علاوه بر این، ونیرهای کامپوزیت به حداقل کار آماده سازی روی دندان های طبیعی شما نیاز دارند. این به این معنی  میباشد که مواد کامپوزیت را می توان هر زمان که لازم باشد حذف و جایگزین کرد. ونیرهای کامپوزیت می توانند بین هشت سال دوام بیاورند.


 

چه افرادی  مناسب برای روکش دندان هستند

 

 

چه افرادی  مناسب برای روکش دندان هستند:

هر فردی  که به دنبال تغییر ، اندازه، شکل و رنگ دندان خود است. در حالت ایده آل، لثه ها و ساختار استخوانی فرد باید محکم و سالم باشد.  و نباید دندانش پوسیده باشد یک دندانپزشک زیبایی می‌تواند با روکش‌ از نظر تغییر لبخند نسبت به سایر درمان‌های زیبایی دندان کارهای بیشتری انجام بدهد. اگر می توانید عکس دندانپزشکی خود را برای دکترو به مطلب مراجعه نمایید، سپس انها می توانیم با دندانپزشکان مشورت کرده  و بگوییند که شما میتوانید لمینت کنید یا خیر که هر چند اگر دندان سالمی دارید مشکلی نیست.

 

 

لمینت دندان مورد استفاده چه مواردی است



لمینت دندان مورد استفاده چه مواردی است :

برای ایجاد یک اصلاح آرایشیبرای محافظت از مینای آسیب دیده و دندان ضعیف  در برابر شکستن یا نگه داشتن قسمت هایی از دندان ترک خوردهبرای بازیابی دندان شکسته یا شکسته یا دندانی که به شدت فرسوده شده استبرای پوشاندن و حمایت از یک دندانبرای نگه داشتن بریج دندان در جای خودبرای پوشاندن دندان های به شدت لکه دار یا تغییر رنگ برای اصلاح خمیدگی خفیف، بدشکل ، نامرتب بودن یا ناهمواری دندان هابرای پوشش مسمومیت های غذایی ناشی از دریافت مقادیر زیادی فلوراید در رژیم غذایی. در این بیماری لکه های سفید یا قهوه ای روی سطوح خارجی دندان ظاهر می شود.

 

 

روکش های E-Max Lumineer چیست

 

 


روکش های E-Max Lumineer چیست :

ونیرهای E-Max Lumineer از سرامیک بسیار نازک ساخته شده اند تا ظاهری کاملاً طبیعی به شما ببخشند و می توانند مستقیماً روی دندان ها بچسبند تا دندان ها نیاز به پوشاندن داشته باشند و مینای تراشیده نشود.قابل توجه ترین مزیت E-Max Lumineer قابلیت حفظ دندان های طبیعی شماست و هر زمان که بخواهید می توانید گزینه ترمیم را انتخاب کنید.استفاده از روکش ها چند مرحله دارد. ونیرهای کامپوزیت را می توان در طول یک دوره درمان قرار داد. روکش های پرسلن در لابراتوار دندانپزشکی ساخته می شوند. بنابراین، شما باید حداقل دو بار با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

 

 


قبل از اقدام  به لمینت دندان چیکار کنیم :

شما عزیزان یک معاینه دقیق توسط دندانپزشک ما قبل از انجام روکش لمینت انجام می شود. در نتیجه این معاینه، اگر لثه و ریشه دندان شما به اندازه کافی سالم باشد، کاندیدای مناسبی برای لمینت ونیر میباشند. پس از توضیح دقیق خواسته های خود برای دندانپزشک، درست و مناسب ترین برنامه ریزی تهیه میشود. اگرچه نباید فراموش کنید که تراشیدن کمی دندان‌هایتان یک فرآیند غیرقابل برگشت است، بنابراین مفید است که آنچه را که می‌خواهید به‌طور واضح با دندانپزشک ما در میان بگذارید.علاوه بر این، اگر  شما عزیزان مشکل فشردن و ساییدن دندان ها دارید، حتما باید این موضوع را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. از آنجایی که روکش های لمینت یک ماده نازک هستند، می توانند بشکنند. در این صورت ممکن است نیاز به استفاده از محافظ دندان مناسب داشته باشید.

 

 

آیا  لمینت برای من مناسب میباشد یا خیر

 


آیا  لمینت برای من مناسب میباشد یا خیر :

اگر دندان‌های جلو شکسته، سطح بالایی دندان‌هایتان ساییده شده، پرکردگی‌های بزرگ و دندان‌های تیره روی دندان‌های جلویی خود دارید، می‌توانید روکش لمینت بگیرید. همچنین اگر از رنگ یا شکل دندان‌های خود راضی نیستید یا اگر دندان‌های شلوغ دارید یا دندان‌هایتان در محدوده قرار دارند، لمینت ونیرها راه‌حل خوبی برای شما هستند. اگر سطح و رنگ بین دندان‌هایتان تفاوت دارد، می‌توانید ونیر را انتخاب کنید.از سوی دیگر، این فقط یک راه حل نیست، بلکه بهبودی برای لبخند شما نیز هست. این خط خنده بزرگ U شکل ایجاد می کند و زیبایی پرانرژی و طبیعی را ارائه می دهد. به طور خلاصه، هر کسی که می خواهد لبخندی زیبا بدون آسیب به دندان های خود داشته باشد، می تواند از آن استفاده کند



مراقبت بعد چسباندن لمینت :

برای جلوگیری از گاز گرفتن یا جویدن غذاهای سفت نخرویدهمیشه بلافاصله پس از مصرف  قهوه / نوشابه مسواک بزنیداین لمینت‌ها یا روکش‌ها اصلاح آنی اما دائمی انحراف‌های زیبایی مانند دندان‌های شکسته، فرسوده، ناهنجار، نامرتب یا ترکیبی از همه این‌ها را ارائه می‌دهند.بیشتر اوقات، افراد این امکان تغییر فوری زیبایی را به درمان های ارتودنسی سنتی و براکت های فلزی برای اصلاح دندان های نامرتب خود ترجیح می دهند.


 

لمینت  متحرک چیست

 

 


لمینت  متحرک چیست:

لمینت متحرک مانند دندان‌های مصنوعی متحرک هستند، با این تفاوت که این بار دندان مصنوعی شما تاج کامل نیست، در اصل  فقط یک لایه از پروتز متحرک دندان است که قاد خواهید بود روی دندان‌های شکسته‌ یا تغییر رنگ یافته بزنید می توانید آنها را روی دندان های خود قرار بدهید. تا آنجا که به هزینه روکش‌های نوع متحرک مربوط می‌شود، اسنپ اسمایل آنها فناوری دندانپزشکی نسبتا جدیدی هستند که از رزین ساخته شده اند لمینت متحرک دندان انواع متخلفی در جهان و ایران دارند و از مدل اسنپ اسمایل ترو اسمایل تا سو اسمایل در بازار وجود دارند  و شما قاد هستید در منزل به سبک دنئدان پزشکان برای خود لمینت بسازید و استفاده نمایید با این حال نباید انتظار نابجایی از این محصولات داشته باشید چو.ن یک محصول معمولی است. 


 

 

لومینر چیست :

لومینیرها نسخه بسیار بادوام روکش ها هستند اما بسیار نازک تر و شفاف هستند. نیازی به تراشیدن دندان ها/دندان ها به سمت پایین نیست زیرا روی سطح جلویی دندان/دندان شما اعمال می شود. با نازک بودن آنها هنوز هم می توانید رنگ طبیعی دندان خود را زیر آن ببینید. با مراقبت مناسب، Lumineers ممکن است بست  سال یا بیشتر دوام بیاورد. لومینیرها در برابر لکه مقاوم هستند اما همچنان باید مانند دندان های طبیعی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.


 

سخ پایانی :

برای لمینت مهم است که به یک دندانپزشک  مراجعه کنید که راه حلی با کیفیت بالا و قابل اعتماد برای درمان دندان شما ارائه می دهد.